De komst van Turks medisch bedrijf Alvimedica naar Nederland is met hulp van Mediawise uitgebreid aangekondigd in de Nederlandse pers.
Achtergrond
Alvimedica, marktleider in de productie van medische stents en catheters in thuisland Turkije, opende in het najaar van 2012 zijn marketingkantoor in Amsterdam als springplank naar de Europese markt. Een jaar eerder had Alvimedica zijn R&D centrum in Assen gevestigd. Het bedrijf wilde meer naamsbekendheid en vroeg daarvoor hulp aan Media Wise.
Plan
Media Wise hielp Alvimedica de sterke punten te ontdekken die de stappen van het bedrijf tot een nieuwswaardig verhaal maken. Belangrijk was om in het verhaal urgentie en een toon te vinden die zou aanslaan in Nederland. Deze verhaallijn gaf Media Wise vorm in Engels- en Nederlandstalige persberichten. Media Wise selecteerde vervolgens een groep van journalisten met potentiële interesse in het verhaal van Alvimedica – voornamelijk journalisten met interesse op het grensvlak tussen de medische en economische wereld. Een deel van de journalisten werd nagebeld.
Media-berichtgeving
Onze inspanning leidde tot een paginagroot artikel in De Volkskrant en een hoofdartikel op de economische pagina van Het Parool, beide op een positieve manier beschreven. Alvimedica kreeg bovendien ruime aandacht op BNR Nieuwsradio. Een kwartier lang werd Alvimedica geïnterviewd over hun toetreding tot de Nederlandse markt.
PR blijkt niet alleen een subtiele, maar ook een veel prijsvriendelijkere manier te zijn om naamsbekendheid op te bouwen. Dezelfde ruimte in de media door te adverteren zou €75,249 kosten.
Nieuws
Klik hier om te luisteren naar Alvimedica op BNR nieuwsradio (13-12-2012)